Grote merken op de hak nemen

Over de jaren heen hebben we gezien hoe fashion steeds groter is geworden. En daarmee kwamen ook de grote, en vooral ook dure merken. Tegenwoordig is het niet gek als je zo’n 100 euro neerlegt voor een T-Shirt. En dat is natuurlijk allemaal helemaal prima. Als mensen het leuk vinden om daar hun geld aan uit te geven, moeten ze dat vooral doen. Het is hetzelfde als elke andere hobby. Toch kunnen mensen het niet laten om dit belachelijk te maken. Het wordt over het algemeen al heel snel gek gevonden als je teveel uitgeeft aan je kleding. En een merk wat gebouwd is op het op de hak nemen van deze merken, is het merk My Brand. Dit merk wat nu vooral te herkennen is aan zijn gewaagde designs, heeft het opgebouwd door in te spelen op de al bestaande grote merken. 

Begonnen als een grap

Het merk is begonnen als een grap, wat eigenlijk al grappig genoeg is. My Brand is tegenwoordig zo groot, dat het lastig voor te stellen is waar het vandaan komt. Het begon met designs die erg leken op designs van grote modehuizen, als een soort commentaar dat je alleen maar betaald voor het logo. Dit sloeg heel erg aan bij mensen, en al snel begon het merk ontzettend snel te groeien. En met deze groei veranderde de designs ook compleet. De designs werden steeds opvallender, en ontzettend flashy. Nu is het een merk wat je draagt als je graag op wilt vallen. Dat is ook meteen de aantrekkingskracht ervan. Als je rondloopt in kleding van My Brand, zul je snel opgemerkt worden. Mocht je dat leuk vinden, is het zeker een merk voor jou.

Niet vrij van ironie

Het merk is eigenlijk vrij ironisch. Wat het merk nu is, is precies datgene wat ze een beetje belachelijk probeerde te maken toen ze net begonnen. Het is kleding waarin over het algemeen heel groot het merk op staat, en waar je ontzettend veel geld voor neer legt.  Want goedkoop is het merk zeker niet. Ook voor dit merk is een T-shirt al snel 100 euro. Maar gelukkig voor My Brand, is iedereen het begin een beetje vergeten, en is het nu vooral herkenbaar voor de eerder genoemde wilde designs. Wat misschien ook maar beter ook is, want de ironie in het begin van het merk zou het misschien in verlegenheid kunnen brengen. Of misschien ook niet, want wat de designs laten zien, geeft My Brand duidelijk niet om de mening van andere mensen.