Pinnen is op dit moment een gewoonte geworden voor de mens. Het is zo normaal geworden dat een klant verwacht dat hij overal kan pinnen. Als je als ondernemer een klant tevreden wilt stellen is het bieden van met de bankpas betalen essentieel.
Tegenwoordig moet een ondernemer dus mobiel zijn. De reden hiervoor is dat een betaling niet meer aan één gebouw is verbonden. Ook buiten jouw onderneming is het belangrijk dat een klant kan pinnen. Het aantal bedrijven dat een mobiel pinapparaat gebruikt groeit dan ook enorm. Maar wanneer kies je voor een mobiel apparaat? Is het ook geschikt voor jou? In dit artikel delen we verschillende voorbeelden:
Voor wie is het?
- Je bent eigenaar van een bezorgservice: klanten willen aan de deur afrekenen. Daarom is het hebben van een mobiel pinapparaat essentieel voor een bezorgservice.
- Je hebt een installatiebedrijf: installateurs zijn vaak op locatie van de klant. Op het moment dat een klant wilt afrekenen gebeurt dit nog vaak met een factuur. In veel gevallen duurt het lang voordat de klant betaald. Met een mobiel pinapparaat kun je direct op locatie afrekenen.
- Je staat op beurzen, markten en andere gelegenheden buiten je onderneming: Een mobiel pinapparaat levert hier een extra dienst. Daarnaast verwacht de klant tegenwoordig dat hij overal kan pinnen.
Voordelen van een mobiel pinapparaat
Allereerst biedt een mobiel pinapparaat voordelen voor zowel de klant als de ondernemer. Klanten ervaren een betaalgemak, terwijl de ondernemer direct kan afrekenen. Tegenwoordig heeft de klant minder contant op zak in vergelijking met 5 jaar geleden. Daarnaast verwacht de klant dat hij op elke kan pinnen. Door gebruik van een mobiel pinapparaat kan een onderneming aan deze verwachting voldoen. Het zorgt voor meer gemak en een extra dienst. Als gevolg gaat de klanttevredenheid omhoog wat ook goed is voor de ondernemer.
Direct laten betalen
Ten tweede laat een mobiel pinapparaat een klant direct afrekenen. Dit heeft als gevolg dat de geldstroom binnen je onderneming beter is. Doordat een klant direct afrekent, hoeft de ondernemer niet te wachten op het geld. Wachten heeft vaak nog een nadeel: niet iedereen betaalt een factuur. Dit betekent voor de ondernemer dat hij ook tijd kwijt is aan het navragen naar de factuur.
Het bespaart tijd
Niet alleen voor de ondernemer bespaart het tijd. Ook de klant ervaart een minder tijdsinspanning door een mobiel pinapparaat. Allereerst heeft een klant niet het nadeel dat hij naar een pinapparaat moet lopen. Daarnaast hoeft de ondernemer niet te wisselen met contanten op het moment dat de klant besluit contant te betalen. Het klinkt als een klein voordeel. Echter, alle tijd dat bespaart wordt is bij elkaar opgeteld een grote winst.
Kijk op https://www.mobielebetaalsystemen.nl/ voor meer informatie
Tegenwoordig moet een ondernemer dus mobiel zijn. De reden hiervoor is dat een betaling niet meer aan één gebouw is verbonden. Ook buiten jouw onderneming is het belangrijk dat een klant kan pinnen. Het aantal bedrijven dat een mobiel pinapparaat gebruikt groeit dan ook enorm. Maar wanneer kies je voor een mobiel apparaat? Is het ook geschikt voor jou? In dit artikel delen we verschillende voorbeelden:
Voor wie is het?
- Je bent eigenaar van een bezorgservice: klanten willen aan de deur afrekenen. Daarom is het hebben van een mobiel pinapparaat essentieel voor een bezorgservice.
- Je hebt een installatiebedrijf: installateurs zijn vaak op locatie van de klant. Op het moment dat een klant wilt afrekenen gebeurt dit nog vaak met een factuur. In veel gevallen duurt het lang voordat de klant betaald. Met een mobiel pinapparaat kun je direct op locatie afrekenen.
- Je staat op beurzen, markten en andere gelegenheden buiten je onderneming: Een mobiel pinapparaat levert hier een extra dienst. Daarnaast verwacht de klant tegenwoordig dat hij overal kan pinnen.
Voordelen van een mobiel pinapparaat
Allereerst biedt een mobiel pinapparaat voordelen voor zowel de klant als de ondernemer. Klanten ervaren een betaalgemak, terwijl de ondernemer direct kan afrekenen. Tegenwoordig heeft de klant minder contant op zak in vergelijking met 5 jaar geleden. Daarnaast verwacht de klant dat hij op elke kan pinnen. Door gebruik van een mobiel pinapparaat kan een onderneming aan deze verwachting voldoen. Het zorgt voor meer gemak en een extra dienst. Als gevolg gaat de klanttevredenheid omhoog wat ook goed is voor de ondernemer.
Direct laten betalen
Ten tweede laat een mobiel pinapparaat een klant direct afrekenen. Dit heeft als gevolg dat de geldstroom binnen je onderneming beter is. Doordat een klant direct afrekent, hoeft de ondernemer niet te wachten op het geld. Wachten heeft vaak nog een nadeel: niet iedereen betaalt een factuur. Dit betekent voor de ondernemer dat hij ook tijd kwijt is aan het navragen naar de factuur.
Het bespaart tijd
Niet alleen voor de ondernemer bespaart het tijd. Ook de klant ervaart een minder tijdsinspanning door een mobiel pinapparaat. Allereerst heeft een klant niet het nadeel dat hij naar een pinapparaat moet lopen. Daarnaast hoeft de ondernemer niet te wisselen met contanten op het moment dat de klant besluit contant te betalen. Het klinkt als een klein voordeel. Echter, alle tijd dat bespaart wordt is bij elkaar opgeteld een grote winst.
Kijk op https://www.mobielebetaalsystemen.nl/ voor meer informatie